Nu ai nici un produs in cos

Product was successfully added to your shopping cart.

De ce sa utilizam un scaun auto pentru copii cu spatele catre directia de mers

Utilizarea cu spatele catre directia de mers (RF - rear facing) a scaunului auto pentru copii a fost adoptata prima data in anii 1960, in Suedia. Rezultatul a fost o scadere drastica a mortalitatii infantile cauzate de accidente rutiere. Cu alte cuvinte, avantajele folosirii unul scaun auto rear facing au de-a face in primul rand exact cu motivul principal pentru care folosim scaunul auto: siguranta micutilor pe care ii luam cu noi la bord. Doar ca, atunci cand copilul este asezat cu fata spre sensul de mers, acesta este mult mai vulnerabil in cazul unui accident, comparativ cu celalalt mod de asezare.

De ce rear-facing

Studii independente ale unor companii de asigurari si din industria auto au scos la iveala faptul ca, pana la varsta de patru ani, un copil are sanse de cinci ori mai mari sa supravietuiasca, sau sa fie scutit de vatamari grave, daca este pozitionat in sensul invers directiei de mers.
Explicatia este legata in primul rand de anatomia minorului, al carui cap reprezinta un procent mult mai important din greutatea intregului corp decat in cazul unui adult. Astfel, vertebrele in formare ale coloanei si gatului unui bebelus de noua luni, spre exemplu, sunt responsabile cu sustinerea unui cap ce reprezinta aproximativ 25% din greutatea intregului corp, spre deosebire de acel doar aproximativ 6% in cazul unui adult. De asemenea, mare parte din greutatea capului este reprezentata de creier in cazul copiilor, acestia avand fata mult mai putin proeminenta decat adultii. Neavand o cutie craniana bine osificata care sa protejeze acest organ vital, o eventuala trauma in zona capului este foarte probabil sa fie mult mai mare pentru copii.

Avand in vedere ca, in situatia unui accident, impactul frontal este cel mai periculos si cel mai des intalnit, pozitionarea cu spatele catre directia de mers reduce semnificativ riscul unor vatamari grave. Aceasta deoarece inertia face ca trupul celor implicati in accident sa fie propulsat intotdeauna inspre locul impactului. Daca trupul micutului este prins in centuri, iar el este orientat cu fata spre directia de mers, in timp ce partea inferioara este tintuita in scaun de aceste centuri, capul ii va fi aruncat cu putere foarte mare in fata in momentul coliziunii, pentru ca sa revina cu o putere si viteza foarte mare inapoi. In timp ce intinderea produsa de aruncarea in fata este foarte dura si poate duce chiar si la sectionarea maduvei spinarii, presiunea revenirii solicita si ea foarte mult coloana si mai ales gatul delicat al copilului (vertebrele cervicale). La aceste pericole se adauga si cioburile din parbriz sau eventualele obiecte care, in momentul accidentului, ar putea foarte bine sa zboare direct spre fata copilului. In plus, sa nu uitam faptul ca organele interne al micutului sunt protejate doar de o cutie toracica fragila, asadar si acestea ar putea sa sufere vatamari grave din cauza stransorii produsa de centuri.

In schimb, printr-o pozitionare cu spatele spre directia de mers, socul este absorbit mult mai bine de scaunul auto, iar presiunea la care ar fi fost supuse capul, gatul si coloana este nu doar mult redusa, ci si distribuita mult mai echilibrat asupra corpului.
Asociatia Americana a Pediatrilor, ale carei recomandari erau ca scaunele auto sa fie folosite cu spatele spre directia sensului de mers pana la varsta de minim doi ani ai copilasului, si-a actualizat in anul 2018 recomandarile, incurajandu-i pe parinti sa foloseasca aceasta metoda atat timp cat este posibil, adica pana cand copilul atinge limita de greutate si inaltime specificate in instructiunile de utilizare ale producatorului scaunului. Specialistii americani au gasit dovezile, inclusiv rezultatele pozitive din tarile scandinave, suficient de coplesitoare pentru a face un astfel de pas.

In momentul de fata, si in Romania toti mai multi parinti sunt constienti de avantajele pozitionari copilului intr-un scaun auto rear-facing pe o perioada cat mai indelungata. Un astfel de model foarte apreciat este scaunul auto rear facing Joie Stages Isofix 0-25 kg, care permite ca micul pasager sa stea cu spatele catre directia de mers pana la 18 kg. Tot pana la aceasi greutate permite si scaunul auto Isosafe Verso de la Joie, insa acesta nu este prevazut cu  un sistem de prindere Isosafe diferit de  Isofix.

Termeni si conditii | Politica de confidentialitate

Numar inregsitrare ANSPDCP 23290 | Bebebliss este marca inregistrata cu nr. 124720

Suna-ne: 021-2201010
Share this
preferinte cookie